Eilen minulla oli intensiivipäivä sairaalassa. Ensin olin hematologin vastaanotolla. Kaikki veriarvot ovat normaaleja! Hemoglobiini on hyvä ja rautavarastot ovat täyttyneet! Jopa kolesteroliarvo on taas normaali. Hematologi haluaa kontrolloida veriarvot vielä puolen vuoden päästä keväällä.

Seuraavaksi oli vuorossa gastroenterologi, jonka hoiviin päädyin hematologin lähetettyä minut mahalaukun ja paksusuolen tähystyksiin. Tähystyksissähän ei ollut kesällä mitään poikkeavaa ja koska veriarvot ovat nyt normaalit minun ei tarvitse enää mennä hänen vastaanotolleen. Taas yksi hoitava lääkäri vähemmän!

Lopuksi eilen olin densiometriassa eli luuntiheyden mittauksessa. Sen tulokset menevät onkologille eli saan ne 18.10. Pari viikkoa sitten sairastamani enterorokon seurauksena jalkojen ja käsien iho kuoriutuu nyt, kun vesikellot ovat kuivuneet. Olo on kuin nahkaansa luovalla käärmeellä! Olen kuitenkin jo niin toipunut, että olen päässyt pyöräilemään, kun täällä Espanjassa on vielä ihan kesäiset kelit. 

Mieheni suvun kanssa juhlimme viime viikolla yhden veljen synttäreitä ja toisen tupaantuliaisia. Huomenna mieheni tekee meillä paellaa, kun hänen entisiä työtovereitaan tulee meille syömään. Lauantaina paellaa syödään taas yhden veljen luona. Perjantaina tapaan pitkästä aikaa muita täällä asuvia suomalaisia, kun kokoonnumme yhden ryhmäläisen kotiin. Mukavaa vaihtelua! Sunnuntaina mieheni jazz-pianistiveli konsertoi ja olemme tieysti menossa kuuntelemaan häntä. Sosiaalinen elämä on taas vilkasta. Ensi tiistaina lääkärimaratonissani on vuorossa silmälääkäri.