Mieheni nuorempi 24-vuotias poika pääsi kaikkiin kolmeen hakemaansa espanjalaiseen lentoyhtiöön, mutta valitsi niistä suurimman! Airbus-konetyyppikurssi alkaa 14.2. ja sen jälkeen sitten työt. Koko suku iloitsee tästä mahtavasta uutisesta! Espanjassa on lottovoitto saada vakituinen työpaikka heti koulusta päästyä toisin kuin Suomessa. Nuorisotyöttömyys on täällä valitettavasti edelleen todella korkea. 

Onneksi menin eilen gynekologini vastaanotolle, sillä minulla ei ollut kuukautisia, koska munasarjoissa ei näy ultraäänen mukaan toimintaa, vaan minulla on kohdussa polyyppi, joka ilmeisesti aiheutti verenvuodon! Sain ajan polyypin poistoon, joka tehdään hysteroskopiassa eli kohtuontelon tähystyksessä, lauantaina kevyessä nukutuksessa. Toimenpide tehdään polikliinisesti eli pääsen samana päivänä kotiin. Kommentoin taas gynekologilleni, että olen valmis munasarjojen ja kohdun poistoon. Terveitä elimiä ei täällä kuitenkaan poisteta, ellei ole rintasyöpägeenin kantaja. Polyypit ovat yleensä hyvälaatuisia, mutta aina niistä otetaan koepala ja varmistetaan asia.

Tänään olin sairaalassa toimenpidettä edeltävissä tutkimuksissa eli verikokeissa, sydänfilmissä ja anestesiologin vastaanotolla. Kaikki on kunnossa lauantain toimenpidettä varten. Huomenna on vuorossa hammaslääkäri. Sairaala, jossa minua hoidetaan on julkisen ja yksityisen yhdistelmä, ja se valittiin tässä kategoriassa juuri Espanjan parhaaksi! Olen samaa mieltä ja hyvin tyytyväinen saamaani hoitoon.