Minulla oli Äitini ja osan aikaa myös mieheni kanssa onnistunut juhlamatka Teneriffalle joulunpyhien aikaan. Äitini täytti viime vuonna 75 ja minä tänä vuonna 50 ja koska emme juhli ja halusimme paeta jouluvalmisteluja, päätimme lähteä nauttimaan ns. varmasta auringosta. Emme pettyneet, koska koko ajan oli hyvä sää. On kulunut vuosia edellisestä pakettimatkastani. Olin jo unohtanut, miten helpoksi kaikki on matkailijalle tehty. Hotelli ja koko alue oli kuin pieni "pohjoismaa". Hotellin ainoa espanjalainen henkilökunnan lisäksi oli mieheni. Ihmiset haluavat vain aurinkoa ja lomafiilistä. Tarkoitus oli, että mieheni ja minä pyöräilemme Teiden kansallispuistossa, mutta lopulta olimme molemmat flunssassa ja pyöräily jäi väliin. Kävimme siis katsomassa Teideä autolla. Nautin lueskelusta, kävelystä rannalla ja tietysti joogasin. Joogamatto on jo vakiovarusteeni reissuilla. 

Teneriffan reissun jälkeen vietin vielä pari viikkoa Suomessa. Olin toivonut pääseväni hiihtämään, mutta olisi pitänyt lähteä Lappiin asti lumen perässä. Sain kuitenkin tavata sukulaisia ja ystäviä. Nyt olen jälleen kotona ja täälläkin ilmastonmuutoksen voi todeta. Sää on kuin keväällä. Täällä vuoristossa yli kilometrin korkeudessakin on jo +15 astetta lämmintä, mantelipuut kukkivat ja haikarat tekevät pesiä, vaikka on vasta helmikuun alku. Olen päässyt tällä viikolla jo pari kertaa pyöräilemään, kun sää suosii. Palasin myös joogatunneille ja nautin kotona puuhastelusta reissaamisen jälkeen.