Suomen Merimieskirkko saatiin vihdoinkin rekisteröityä Espanjassa ja minulle työsopimus tehtyä, jonka allekirjoitin täällä Helsingin päätoimistolla! Olen tällä viikolla täällä uusien työntekijöiden perehdytyskurssilla. Ehdin jo kevään aikana vähän aloittaakin videoneuvottelujen välityksellä, mutta on ollut hienoa nyt tavata työtoverit ja esimiehet kasvoista kasvoihin. Lauantaina palaan Madridiin ja ensi viikolla miehelläni ja minulla on tarkoitus ajella kohti Fuengirolaa. Espanjalaisesta näkökulmasta ja vielä koronapandemian keskellä ei byrokratiaprosessi lopulta kestänyt kovin kauan. Tällä viikolla olen ihmetellyt Suomen hektisyyttä täällä Helsingissä. Vaikka olen mielestäni aika nopea liikkeissäni, minusta tuntuu, että kaikilla on koko ajan kauhea kiire. 

Minulla oli ihana kesäloma Suomessa. Sain olla yksin mökillä kaksi viikkoa karanteenissa tultuani Espanjasta ja se oli yksi elämäni hienoimpia kokemuksia. Sain uida, pyöräillä, saunoa, lueskella ja puuhastella aivan omaan tahtiin. Kuukaudessa pyöräilykilometrejä tuli yli 400, enkä poistunut kesämökkipaikkakunnalta. Oman loman jälkeen sain viettää reilut kaksi viikkoa Äitini kanssa mökillä, emmekä liikkuneet missään, vaan nautimme luonnonrauhasta ja toistemme seurasta. Nyt tuntuu hyvältä palata Espanjaan ja päästä vihdoinkin muuttamaan ja aloittamaan työt.