Menen huomisaamuna sairaalaan ja leikkaus tehdään iltapäivällä. Saan yksityispotilaana yhden hengen huoneen, johon olen tosi tyytyväinen. Puolisoni ja minä olemme pyytäneet, etteivät sukulaiset ja ystävät tulisi espanjalaisen tavan mukaan sairaalaan, vaan saisin toipua rauhassa. Alustavan arvion mukaan olen loppuviikon sairaalassa. Blogin päivitän sairaalasta palattuani.

Olen valmistautunut leikkaukseen niin henkisesti ja fyysisesti kuin maratoniin. Treenaamalla, lepäämällä, syömällä terveellisesti ja postiivisella mielikuvaharjoittelulla. Tänään olimme syömässä japanilaisessa suosikkiravintolassamme ja leffassa katsomassa ranskalaisen komedian. Reppuun olen pakannut musiikkia ja lukemista, jos jaksan jotain muuta kuin levätä. Sanoin puolisollenikin, että odotan leikkausta uteliaasti jännittäen. Mielenkiintoista, millaista on olla potilaana.