Olen viettänyt reilun kuukauden nettipaastoa ja keskittynyt ihmisten kanssa olemiseen, kun kerran olen Suomessa. Olen tavannut ystäviä ja sukulaisia. Vietin muutamat pikkujoulut ystävien kanssa. Yksien ystävien kanssa kävin teatterissa ja toisten kanssa picnic-risteilyllä. Asioita, joita en ole tehnyt vuosikausiin. Joulukortit tuli lähetettyä ja lahjat hankittua. Olen käynyt useissa joulukonserteissa ja laulamassa Kauneimpia joululauluja.

Mieheni piipahti myös viikon verran Suomessa ja ehti nähdä luntakin. Kävimme yhdessä kävelylenkeillä, joulumarkkinoilla ja -konserteissa, tapasimme ystäviä ja vietimme perheeni kanssa joulua jo etukäteen jouluruoista nauttien. Kävimme jopa keilaamassa mieheni innostamana. Sitä emme ole koskaan ennen kokeilleetkaan yhdessä. Huvittavaa oli, että keilahallissa oli iso ryhmä chileläisiä ja juttelimme pitkään yhdessä. Mieheni palasi järjestämään sukujoulua Espanjaan. Minä palaan kotiin vuoden alussa.

Äidin toipuminen edistyy. Hän on käynyt jo pari kertaa fysioterapiassa ja saanut hyvää palautetta. Olen valmistanut meille vähän jouluruokia ja aaton vietän Äidin kanssa kahdestaan. Omiin jouluperinteisiini Suomessa kuuluu joulurauhanjulistus, jouluateria, sauna ja jouluyön messu kirkossa. Odotan joulun ajalta rauhoittumista hyvien kirjojen parissa ja ulkoilua talvisesta säästä nauttien. Haluan toivottaa kaikille rauhallista joulunaikaa!