Tiistaina kävin omalääkärin vastaanotolla hakemassa reseptejä uutta syöpälääkitystä varten. Anastrazol 1 mg olisi maksanut ilman reseptiä yli 60 euroa 28 tabletin pakkaus ja Goserelina 3,6 mg implantti maksaisi yli 100 euroa kappale! Implanttiresepti jäi tarkastukseen kalleutensa vuoksi ja voin tiedustella sitä ensi viikolla. Sitä en pysty ilmeisesti itse laittamaan, vaan minun on aina 28 päivän välein käytävä sairaanhoitajan vastaanotolla laitatuttamassa implantti. Se estää kuukautisten alkamisen uudelleen ja on osa rintasyöpähoitoa. Sain myös vihdoinkin oikeanlaisen lähetteen julkiselle puolelle tuberkuloosihoitoihin. Keskiviikkona aloitin uuden lääkityksen ja toivon hartaasti, ettei pahoja sivuoireita tule. Tänään olin sairaalassa luuntiheysmittauksessa. Se otettiin nyt uuden hoidon alkaessa vertailupohjaksi, koska tämä hoito haurastuttaa luita.

Anoppini joutui viime sunnuntaina sairaalaan keuhkojen ja munuaisten vajaatominnan vuoksi ja tiistaina hänelle aloitettiin dialyysihoito. Puolisoni on viettänyt täkäläiseen tapaan öitä äitinsä luona sairaalassa ja minäkin olen käynyt siellä pari kertaa.   Puolisolleni laitettiin tänään kaksi hammasimplanttia. Olen kaikkien näiden sairaalakäyntien vastapainoksi leiponut ja laittanut ruokaa ja eilen olimme jopa pitkästä aikaa teatterissa. Viikonloppuna ja ensi viikolla on onneksi tiedossa ystävävierailuja. Ensi viikolla minulla on vuorossa infektiotautien erikoislääkärin vastaanotto ja onkologin määräämä rinnan magneettikuva. Suomessa ovat hiihtolomat alkamassa. Juuri tänään muistelin, miten vuosi sitten tähän aikaan olin puolisoni kanssa Lapissa hiihtämässä. Se oli viimeinen "terve loma". Ainakin nyt tuntuu, että tämä syöpä jakaa elämän aikaan ennen sitä ja sen kanssa.