Olin tänään hematologin vastaanotolla. Rautavarastoni ovat lähes tyhjillään eli kyseessä on raudanpuutosanemia. Minulle määrättiin nyt rautatabletteja otettavaksi appelsiinituoremehun kanssa ja lihaa ruokavalioon. Lääkäri haluaa kuitenkin selvittää, mistä äkillinen anemia johtuu, joten minulle tehdään 23.5. anestesiassa sekä gastro- että kolonoskopia eli tutkitaan, ettei minulla ole mitään vuotoa suolistossa. Mitään vatsaoireita minulla ei ole. Heti huomenna menen anestesialääkärin vastaanotolle, sillä se kuuluu protokollaan.

Minulla on myös jotkut veren proteiiniarvot sekaisin ja lääkäri kyseli, onko minulla ollut jonkinlaista tulehdusta. Oikea polvi on ollut vähän turvoksissa ja arka jo pidempään. En ole siitä paljon välittänyt, koska lähes kaikki nivelet kipuilevat syöpälääkityksen vuoksi. Hematologi kuitenkin suositteli pyytämään asiantuntija-arviota polvestakin. Pitää huomenna tilata sellainenkin vastaanottoaika. En ottanut tutkimuksia toukokuun alkuun, jotta pääsen mieheni kanssa odottamallemme lomalle rannikolle pyöräilemään. 12.6. tapaan taas hematologin ja vatsatutkimusten tulokset saan sisätautilääkäriltä juhannuksen jälkeen 26.6.

Kulunut viikko tuloksia odotellessa on onneksi kulunut nopeasti, kun minulla oli lauantaista maanantaihin suomalainen ystäväni kaupungissa vierailemassa ja saimme viettää aikaa yhdessä. Oli tosi ihanaa, kun oli suomalaista seuraa! Nyt alan odottaa lomareissuamme rannikolle, johon ei  onneksi ole enää kahta viikkoakaan! Toivon, että oloni vähän paranee ja väsymys, pulssin nousu ja korvien humina alkavat hellittää rautatablettien syömisen myötä.