Olin eilen plastikkakirurgin vastaanotolla. Toipuminen on edistynyt todella hyvin ja rintaan ruiskutettiin tällä kertaa 80 ml nestettä. Seuraava kontrolli ja ruiskutus on kolmen viikon päästä. Sain jo luvan mennä huomenna pilates- ja spinning -tunneille, kunhan lupaan aloittaa varovasti! Kysyin jatkosuunnitelmista. Rintaan ruiskutetaan vielä ainakin pari kolme kertaa lisää nestettä ja sitten odotetaan kolmesta viiteen kuukautta ennen kuin rintaan vaihdetaan pysyvä proteesi eli näillä näkymin vielä ennen joulua. Plastikkakirurgin puolesta voin matkustaa Suomeen lomalle, koska haluan. Hän kirjoittaa minulle todistuksen, jolla pääsen rintani kanssa turvatarkastusten läpi. Kaikki riippuu nyt siitä, tarvitsenko sytostaatteja vai pelkkää hormonihoitoa.  

Olin tänään puolisoni kanssa sairaalassa, kun hänelle tehtiin yksi tutkimus. Tuntui, että kaikki lähistön syöpäpotilaat olivat kokoontuneet sinne, koska näin todella monta kalpeaa hiuksetonta naista. Alkoi vähän ahdistaa. Näillä näkymin saan Oncotype -geenitestin tulokset ensi maanantaina eli vihdoinkin tiedon jatkohoidosta. Minulla on silloin myös vastaanottoaika genetiikan asiantuntijan luo, joka tekee ilmeisesti jonkun kartoituksen sukurasitteista. Olisin rauhallisemmalla mielellä, jos joku hoito aloitettaisiin jo, sillä olen viime päivinä taas kuullut pari huonoa esimerkkiä syövän nopeasta leviämisestä ja takapakeista. No yritän nyt keskittyä siihen, että kaikki on sujunut tähän mennessä hyvin ja voin jo palata liikuntaharrastusteni pariin.