Kiitos kaikista edellistä blogikirjoitustani koskevista kommenteista! Kirjoitin aiheesta, josta keskustellaan selvästi liian vähän. En tiedä, johtuuko terveydenhoitajan ammatistani, avoimesta luonteestani vai mistä, mutta minulle seksuaalisuudesta puhuminen ei ole vaikeata.

Olen jo nauttimassa jouluvalmisteluista Suomessa. Mieheni lähti poikansa luo Australiaan viettämään joulua ja minä tulin Suomeen auttamaan sairastelevaa Äitiäni. Kirjoitimme yhdessä joulukortteja, olemme käyneet joulukonserteissa, Kauneimmissa Joululauluissa ja jouluostoksilla. Lukeminen on yhteinen harrastuksemme, joten kirjastossa on käyty jo parikin kertaa hakemassa lukemista. Olen ehtinyt myös tavata joulukiireisiä ystäviäni. Pääsin mukaan juhlistamaan 100-vuotiasta Suomea. Jouluruokaakin olen saanut maistaa jo pari kertaa ja valmistan jotain alkavalla viikolla itsekin joulupöytäämme, vaikka täältä Suomesta saa kaiken halutessaan valmiinakin. Huomaan, että minusta on ulkomailla asuessani tullut jouluihminen eli nautin jouluvalmisteluista.

Ostin heti Suomeen tultuani suomalaiset nastalenkkarit juoksulenkkejäni varten, kun täällä Etelä-Suomessa tuskin pääsee nyt joululomalla hiihtämään. Se oli todella hyvä ostos! Olen jo ehtinyt juosta useamman lenkin ja ilman niitä näissä keleissä olisi vaarallista juosta. Jatkan joululoman viettoa Suomessa näissä merkeissä. Vielä on tarjolla joulumusiikkia, ystävien tapaamisia, jouluruokaa, hyviä kirjoja ja juoksulenkkejä. Sauna lämpiää lähes joka päivä, kun Espanjassa sitä ylellisyyttä minulla ei ole. Sukulaisiakin tapaan, kun sukumme kokoontuu yhden sen vanhimman jäsenen hautajaisiin joulun jälkeen. Haluan toivottaa kaikille rauhaisaa joulun aikaa!