Olen ottanut kuluneen viikon lääkäreiden määräysten mukaisesti rauhallisesti. Olen aamupäivisin käynyt tunnin kävelyllä luonnon helmassa ja lounaan jälkeen nukkunut siestaa joka päivä. Luonto on täällä nyt kauneimmillaan, mutta myös siitepölyä on niin paljon, että minun oli pakko hankkia normaalin allergialääkkeen lisäksi myös kortisonisuihke ja silmätipat. Mielen virkistykseksi olin puolisoni kanssa perjantai-iltana illallistamassa japanilaista ruokaa ja kuuntelemassa jazzia ystävien kanssa. Eilen paellapannu lämpesi ja meillä oli lähiperhettä pihallamme syömässä.

Olen antanut leikatun puolen käden olla rauhassa, eikä se ole turvonnut yhtään. Haavassa on edelleen ompeleet ja haavateipit kauniisti paikoillaan. Olen ohjeiden mukaan aina suihkun jälkeen kuivattanut teipit hiustenkuivaajalla ja rasvannut ihoa. Kipulääkkeet lopetin jo keskiviikkona, kun kipuja ei ole ollut. Tunnen toki, että jotain on tehty ja niin pitää ollakin, jotta muistan varoa revittelemästä liikaa. Huomenna menen plastikkakirurgin vastaanotolle haavakontrolliin.