Kuluneet viikot ja kuukaudet vuoden vaihteesta lähtien on ollut yhtä muuttopäivän odotusta. Minähän jätin Suomen joululomankin väliin mahdollisen muuton vuoksi. Tänään olemme vihdoinkin saanet luvan tilata muuttofirma ja tavarat siirtyvät 6.6.! Periaatteessa olisimme voineet muuttaa jo ensi viikolla, mutta muuttofirmalla on tietysti sesonki kuukauden vaihtuessa. Vieläkin on jotain asioita kesken kuten esim. kaasun kytkentä, mutta muuttopäivään mennessä kaiken pitäisi olla kunnossa. Omistajat eli tulevat vuokraisäntämme allekirjoittavat kauppakirjat ensi maanantaina. Ensi viikolla toivon siis pääseväni pyyhkimään kaappeja ennen muuttoa. 

Gynekologini soitti viime viikolla, että huhtikuussa otettu irtosolunäyte oli puhdas ja seuraava kontrolli on tavallisten naisten tapaan vasta vuoden päästä! Tämän viikon perjantaina minulla on omalääkärin vastaanottoaika. Käyn uusimmassa reseptini kesän lääkkeitä varten ja vien onkologini uusimman lausunnon. Tavoitteenani on päästä Suomeen lomalle juhannukseksi. Ystäväni nauroi minulle olevan kuulemma tyypillistä matematiikkaa, kun kommentoin, että jos muuttolaatikoita on 50 ja minulla noin 10 päivää aikaa ennen Suomeen tuloa, niin viiden laatikon päivävauhdilla saan laatikot tyhjennettyä ennen kesälomaa. Totuus on, että laatikot odottavat minua kyllä loman jälkeenkin, jos en jaksa. Minä olen siis menossa Äitini avuksi ja mieheni jää alkukesäksi anoppini avuksi ja loppukesällä vietämme yhteistä lomaa Suomessa. Nyt voi siis olla, että kaiken muuttotouhun keskellä seuraava päivitys tuleekin vasta Suomesta.