Olin viime viikolla gynekologin vastaanotolla ja kaikki on onneksi kunnossa. Seuraava kontrolli on puolen vuoden päästä. Kohdun limakalvo ei ole reagoinut syöpähoitoihin. Valitin väsymystä, huimausta ja alakuloa. Tiedän niiden kaikkien johtuvan alasajetuista hormoneista. Lääkäri kehotti miettimään psykologille hakeutumista. Ei sinänsä huono neuvo, sillä huomaan todellakin nyt kaiken väsymyksen alkavan purkautua. Uni on edelleen katkonaista kuumien aaltojen vuoksi. Huimaus on uusi oire ja olen siitä vähän huolissani. Se on jatkunut nyt kolme viikkoa. Tarkkailen sitä ja olen päättänyt, että jos se ei ala helpottaa, kun olen syönyt rautaa kuukauden, tilaan uudestaan ajan onkologille. Olen käynyt pari kertaa hierojalla, jospa syy olisi ollut niskalihasten kireys, mutta ei siltä vaikuta. Aloitin myös joogatunnit, joita hieroja minulle suositteli, elimistön kireyden poistamiseen.

Loka-marraskuussa saamme useammat vieraat Suomesta. Olemme myös aloittaneet uuden kodin etsinnän. Vuokrasopimuksemme umpeutuu keväällä ja koska myös kulumme ovat aika kestämättömät etsimme jotain halvempaa. Kumpikaan meistä ei ole töissä ja mieheni poikien opiskelu pitää kustantaa samoin kuin entisen vaimon elättäminen espanjalaiseen tyyliin. Täällä kun ei ole olemassa sosiaaliturvaa tai opintotukia.