Olin tänään plastikkakirurgin kontrollissa. Rinta on parantunut hyvin. Haavateipit poistettiin ja ompeleet sulavat itsekseen. Sain tehtäväksi hieroa rinnan kudoksia nyt kahdesti päivässä, jotta iho ja arpi löystyvät. Saan jo alkaa tehdä kotitöitä ja maaliskuussa pääsen vihdoinkin palaamaan liikuntaharrastuksiini. 

Viljely ja patologin näytteet olivat puhtaat, mutta tuberkuloosinäyte oli yllättäen positiivinen! Positiivisuus voi kuulemma johtua joko siitä, että olen ollut tuberkuloosia sairastavien kanssa tekemisissä, jota varmasti Tansaniassa työskennellessäni olen ollut, tai minulla todella on bakteeri. Sovimme, että puhun ensi maanantaisella onkologin vastaanotolla asiasta ja onkologi voi lähettää minut sisätauteihin kuuluvan trooppisten tautien erikoislääkärin vastaanotolle. Yhdestä huolesta kun pääsee eroon toinen näyttää tulevan tilalle. 

Sain taas viime viikolla työtarjouksen täältä, jossa olisi pitänyt osata suomea, vaikka en ole työhakemuksia lähettänytkään, mutta kieltäydyin kohteliaasti, koska työt olisi pitänyt aloittaa jo tällä viikolla. Hiukset ovat kasvaneet jo niin paljon, että kävin viime viikolla kampaajalla leikkauttamassa niitä vuoden tauon jälkeen. Olen jaksanut taas tavata ystäviä ja sukulaisiakin täällä. On myös mukava tietää, että saamme Suomesta vieraita sekä helmi- että maaliskuussa.