Ostin lennot Suomeen kuukauden päästä! Ihanaa, kun voin nyt jo alkaa odottaa matkaa ja vaihtelua arkeen ennen tammikuun toista leikkausta. Maiseman vaihto kaiken sairastamisen jälkeen tulee enemmän kuin tarpeeseen. Odotan, että saan viettää rauhallisen joulun rakkaitteni kanssa. Espanjalainen joulu on liian rauhaton ja meluisa minun makuuni. Anoppilaan kokoontuu koko suuri ja meluisa suku jouluaattona ja illallisen jälkeen on tapana tanssia! Minä menen Suomessa mieluummin saunaan ja jouluyön messuun. Puolisoni mielestä taas suomalainen joulu on aika surullinen. Olemme jo vuosia viettäneet puolisoni kanssa joulut kumpikin omien sukulaistensa kanssa. 

Puolisoni verenohennuslääkitystä jatkettiin seuraavat kolme kuukautta. Veritulppa on kuulemma tyypilliseen tapaan liimautunut laskimon seinään. Minä olen syönyt nyt reilu kaksi kuukautta Tamoksifeeni-lääkettä ja sivuvaikutuksena minulle on kasvanut kasvoihin nukkakarvoitus, joka on kuulemma kohtalotovereiden mukaan tyypillistä. Täytyy sanoa, että onneksi kosmeettiset seikat eivät ole minulle tärkeitä. Ensin vietiin rinta, sitten lähti hiukset, osa kulmakarvoista ja silmäripsistä ja nyt kasvoja peittää nukka!