Miehelläni ja minulla oli todella onnistunut loma rannikolla Valenciassa! Säät suosivat meitä ja aurinko paistoi kaikkina kymmenenä päivänä, mutta ei ollut liian kuuma, kuten olen kuullut, että Suomessa on ollut. Pääsimme pyöräilemään appelsiinilehdoissa, vuorilla ja rannalla. Kilometrejä kertyi lähes 400. Uimme meressä paria punaisen lipun eli kovan tuulen päivää lukuunottamatta. Oli ihanaa päästä kolme kertaa päivässä syömään valmiiseen pöytään! Hotellikin huomioi mieheni syntymäpäivän kuohuviinillä ja kakulla. Kotona juhlimme sukulaisten kanssa 30 ihmisen voimin ensi sunnuntaina ja mieheni tekee perinteisesti ison paellan.

Nyt olen kuiduttomalla dieetillä keskiviikon mahalaukun ja paksusuolen tähystyksiä varten. Pari kovalla vaivalla hankittua lisäkiloa putosivat jo. On outoa syödä pelkästään valkoista ruokaa, mitä normaalisti en syö: valkoista leipää, valkoista pastaa, valkoista riisiä, valkoista kalaa, kanaa, rasvatonta jogurttia. Normaali ruokavalioni kun on lähinnä sateenkaaren värinen kaikkine hedelmineen ja vihanneksineen! Huomenna minulla on ortopedin vastaanotto polvea varten. Polvi ei vaivaa juostessa, pyöräillessä eikä joogatessa mutta on hieman turvoksissa ja sattuu kyykistyessä. Hematologi oli sitä mieltä, että polvi on hyvä tarkistaa, kun yksi tulehdusarvo on koholla. Olen siis taas palannut arkeeni eli sairaalakäynteihin ja kotitöihin. Huomenna tapaan ilokseni ortopedikäynnin jälkeen kaupungissa vierailevaa serkkuani!