Olin infektiotautilääkärin vastaanotolla viime viikon tiistaina. Veriarvoni ovat siedettävissä rajoissa tällä lääkityksellä, joten sain luvan lähteä kesälomalle Suomeen. Jatkan antibioottihoitoa elokuun loppuun asti ja minulla on seuraava kontrolli syyskuussa. Pääsin keskiviikkona Suomeen juhannuksen viettoon. Sain heti juhannusaattona flunssan. Valkosoluarvoni on tosi matala eli vastustuskyky myös.

Eilen soitin Helsingin maistraattiin avioliittomme rekisteröinnistä Suomessa. Toin kaikki alkuperäiset paperit mukanani. Vihkitodistuksestamme puuttuu apostille-leima ja tarvitsen myös kopion mieheni passista. Onneksi saimme vihkitodistuksesta kappaaleen kummallekin, joten miehelläni on oma kappaleensa Espanjassa. Pyysin häntä eilen hakemaaan apostille-leiman hänen todistukseensa ja lähettämään paperit minulle. Vihkitodistus pitää tietysti myös käännättää virallisella kääntäjällä. Sen lisäksi minun on täytettävä lomake ulkomailla tapahtuneesta vihkimisestä Suomessa rekisteröintiä varten. Katsotaan saanko kaiken tehtyä kesän aikana. Minulle selvisi myös, että Espanjassa tehty avioehto tai testamentti ei ole voimassa Suomessa, vaan halutessa täällä on tehtävä omat versionsa.

Isäni kuoleman jälkeen mökillämme riittää puuhaa Äitini kanssa. Naisenergialla olemme saaneet kuitenkin jo viikossa monta asiaa tehtyä. Mökkipuuhien lisäksi minulla on ainakin yhdet rippijuhlat ja Isäni serkun hautajaiset. Kävin jo kirjastossa lainaamassa kesälukemista ja toivon flunssan hellitettyä pääseväni juoksemaan, pyöräilemään ja uimaan. Talviturkki tuli jo heitettyä, joten uintikausi on avattu. Äidillä ja minulla on jo ainakin kahdet kesäteatteriliput hankittuna. Se on mukavaa kesäkulttuuria. Lisäksi toivon tietysti voivani tavata suomalaisia ystäviäni.