Puolisoni, Äitini ja minä olimme 10 päivää rannikolla Valenciassa lomailemassa. Pääsin vihdoinkin taas pyöräilemään lähes puolentoista vuoden tauon jälkeen! Kahdeksan pyöräilypäivän aikana kilometrejä kertyi lähes 400. Maasto oli enimmäkseen tasaista appelsiini- ja sitruunalehtoja ja kolmena päivänä nousimme vähän vuoristoonkin. Yhtä punaisen lipun eli kovan tuulen vuoksi uintikiellon päivää lukuunottamatta uimme joka päivä meressä. Hotellin täysihoidossa nautimme Valencian makeita appelsiineja, paellaa, kalaa ja äyriäisiä. Painoa sain kovasta yrittämisestä huolimatta vain kilon lisää. Tämä kesä menee peruskuntoa takaisin hankkiessa, kun antibioottihoito jatkuu elokuun loppuun. Olin viime kesänä ilmoittautunut Paavo Nurmen -maratonille, jonka siirsin vuodella sairastuttuani. Se jää tänäkin vuonna juoksematta. Käyn kyllä taas juoksemassakin, mutta lenkit ovat lyhyitä ja kevyitä. Nyt kun pyöräilykausi on aloitettu tasaisella voin ehkä lähteä täällä kotinurkillakin Madridin vuoristossa treenaamaan. Pilates- ja spinning -tunnit jatkuvat vielä kesäkuun ajan.

Äitini palasi Suomeen eilen ja minulla on tarkoitus tulla Suomeen kesälomalle heinäkuussa. Maanantaina olin omalääkärin vastaanotolla uusimassa reseptejä kesää varten. Tänään olin pitkästä aikaa fysioterapeutin hoidossa. Väsymyksen ja öisten vähintään parin tunnin välein tulevien kuumien aaltojen lisäksi nivelkivut ovat alkaneet vaivata. Liikunta on niihin ainoa järkevä ja lääkäreidenkin suosittelema lääke. Ensi viikolla menen taas verikokeisiin ja katsotaan, miten elimistö kestää antibiootteja. Hoito on nyt puolessa välissä eli kolme kuukautta takana ja toiset kolme edessä. 15.6. minulla on gynekologin vastaanotto ja menen hakemaan edellisten tutkimusten tuloksia. 21.6. on vuorossa infektiotautilääkärin vastaanotto. Jos kaikki on kunnossa, sen jälkeen voin tulla Suomeen lomalle.